Virginia / Washington DC

Hava – Gök – Uzay

Kasımda Puerto Rico’ daki dünyanın en büyük radyo teleskobunun bulunduğu Arecibo Gözlemevi‘ ni ziyaret ettiğimizden bu yana uzaydayız. Elde astronomi dergileri, ipad’ de uzaylı yıldızlı uygulamalar, planetaryum gezileri falan. Eşime yılbaşı hediyesi Lego uzay mekiği alıp, o görmesin diye ofise kargolatıp, sonra da o dev oyuncağı kollarım kopuncaya kadar eve taşırken bile ne kadar “kuul” birşey yaptığımı düşünmem.. Astrolojiyle astronomi arasındaki farkı bilmemekten geldiğim noktaya şaşırıyorum.

Amaa, astronomi adına asıl güzel hamleleri geçen hafta sonu gittiğimiz Washington DC’ de yaptık. Neler yaptık?

Gerçek, has, hakiki astronotlarla tanıştık

Facebook’ ta takip ettiğim NASA, tam da biz DC’ de bu akşam ne yapsak diye düşünürken yakınlarda bir Star Party olduğunu, hava da hazır açıkken gidip teleskopla yıldızları izleyebileceğimiz bilgisini gönderdi cebime. Gittiğimizde çocuklar bizden önce teleskopları kapmışlardı. Akşam akşam düzenlenmiş star party adındaki bir organizasyondan daha yaşımıza uygun bir kitle beklerken minik Amerikan bebeleri, Amerika’ da yaptığımız her aktivitede hayatı 25-30 yıl geriden takip ettiğimizi yine yüzümüze vurmuştu. Bir annenin minik oğluna “astronotlarla tanışalım mı Tommy?” demesiyle, eşimle birbirimize “o uzaktan gördüğümüz mavi tulumlu amca temizlikçi değil astronot muymuş!” bakışı atıp merakla Tommy ve annesini takip ettik ve mavi tulumlulara ulaştık. Astronotlar..

Birgün Brad Pitt’ le bile ansızın karşılaşsam nasıl tepki vereceğime çalışmışlığım var ama bir astronotla tanışacağımı hiç düşünmemiştim ve genç astronotumla konuşurken hissettiğim en baskın duygu, onların da bizim gibi insan olduğuna şaşırmam oldu. Şaşkınlığımı hiç belli etmedim, sorularımı sordum. “Eeeww, şeyy, eşimin astronot olması, ama asıl önemlisi benim astronotun karısı olmam için ne yapmamız gerekiyor acaba?”  O da şaşkınlığını hiç belli etmedi ve cevapladı. Neden olmasın dercesine.

Discovery Uzay Mekiği’ ni gördük

Uzaya 39 defa gitmiş, toplamda 365 gün kalmış. Onu görünce sadece tüylerim diken diken olmadı, çenem gerildi, sol gözüm yaşardı (solum daha hassas), beynim zonkladı, ağzımı kapatmayı unuttuğum dakikalar oldu. Liderini görmüş cemaat gibi eğrildim büğrüldüm karşısında. Hayranınız Sayın Discovery, sizi çok başarılı buluyoruz. Hatta geçenlerde NASA onaylı legonuzu aldık, kısmetse eve döner dönmez yapmaya başlıcaz.

Milli Hava ve Uzay Müzesi’ ni ziyaret ettik

DC’ nin muhteşem müzelerinin en babası, bence Milli Hava ve Uzay Müzesi (Smithsonian National Air and Space Museum). İçinde, ayağın yerden kesilmesinden itibaren kullanılan her türlü aracın ya kendisi ya da prototipi var. Mars’ a giden Viking, Dünya’ yı hiç durmadan tam tur dolaşan balon Breitling Orbiter 3, Ay’ a giden astronotların ay tozu hala üzerinde giysileri, Dünya’ ya dönüş kapsülleri, Soyuz Uzay Mekiği, ilk uçaklar falan. Müzenin ortasındaki boşlukta nikah tazeleyesimiz, bir düğün daha yapasımız geldi.

Milli Hava ve Uzay Müzesi’ nin DC’ ye 40 dakika uzaklıkta Virginia eyaleti sınırları içerisinde bir de hangarı var. Discovery Uzay Mekiği ve tarihi öneme sahip büyük uçaklar bu hangarda tutuluyor. İkinci Dünya Savaşı’ nda Hiroşima’ da yüzbinlerin ölmesine yol açan Enola Gay de oradaydı. Tanıştığımıza hiç memnun olmadım doğrusu.

DC’ de bir haftasonunu müzelerde geçirmek genel kültür seviyesinde güzelleşmelere yol açıyor. Son bir haftadır daha çok şey biliyorum galiba. Astronot tuvaletinin nasıl çalıştığını sorsalar, verecek cevabım var artık.

4 Comments

1. Pingback: Washington DC

2. Cok guzel bir blog olmus, tebrik ederim. Ben de DC’de 08-12 yilari arasinda yasadim. Gercekten sizin de yazdiginiz gibi ovguleri hak eden cok guzel bir sehir, tam bir imparatorluk baskenti. Acik ve kapali alanlari ile yaz kis hic sikilmayacaginiz bir yer. Is alanlari a devletten kaynakli oldukca yuksek. Eger ABD’de yasamak isteyen okuyuculariniz varsa DC’yi siddetle tavsiye ederim. Ayrica Turkiye’ye de dogu da olmasi acisindan yakin ve direk ucus imkani var. Sevgiler…

3. DC guzel ama NY kadar gece hayatina sahip degil, ben gencken NY’u tercih ederim, belli bir yastan sonra DC olabilir…

4. Talha Okur says:

Blogu yeni keşfettiğim için şuan yazıyorum yorumumu. Bütün resimler için çok çok teşkkür ederim zira benim Amerika’da ki en çok merak ettiğim yerlerden birinde çekilmiş. (Discovery)

Umarım birkaç sene sonra bende buralardan fotolarımı koyarım bir yerlere 🙂