Güzel Şeyler / Türkiye

Türkiye’ deydim

Warning: DOMDocument::load(http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos/rbR0ZnKSbhk): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 410 Gone in /home2/ervinayd/public_html/uzakbati.com/wp-content/plugins/sgvideo/SGvideo.php on line 862

Warning: DOMDocument::load(): I/O warning : failed to load external entity "http://gdata.youtube.com/feeds/api/videos/rbR0ZnKSbhk" in /home2/ervinayd/public_html/uzakbati.com/wp-content/plugins/sgvideo/SGvideo.php on line 862

15 Ocak 2010′ dan bu yana sadece Skype ortamlarında görebildiğim ailem Dalaman Havaalanı’ nın kapısında 3 boyutlu olarak karşımda. Herkes aynen bıraktığım gibi, aynı yaş, boy ve kiloda. Demek ki bilgisayar ekranında gördüklerimizden de 3 kilo çıkarıcaz diye düşünüyorum. Ve sarılmalar, duygusal anlar. Rötardan dolayı beklettiğim için özür diliyorum.

Babamın omuzlarında minik bir kız çocuğu, yeğenim Alya. O doğdu, ben gittim. Benim Amerika maceram yaşında. Alya’ yı kucağıma veriyorlar, uykusuzluktan başını omzuma düşürünce verdiği samimi görüntüye seviniyoruz. “Kan çekti” yorumları yapılıyor. O da ekranda gördüğümden daha küçük boyutlarda.

Önümde 2,5 hafta tatil, kafamda evime değil de Kanarya Adaları’ na gidiyormuş gibi bir dolu tatil planı. Eve adımımı atınca hepsi sıfırlanıyor. Sanki ben daha dün buradaymışım gibi, ve hep burada kalıcakmışım gibi hissediyorum. Ayaklarımı uzatıp televizyon izlesem bile çok güzel geçecek gibi geliyor.

İçeride yaprak sarması kokusu. Saat gecenin 11′ i ama ben özlemişimdir diye sarma yemeye zorlanıyorum. Jetlag ve özlem birbirine giriyor, sabah 4 oluyor, hala çene çalıyoruz.

Ertesi günler karşılaştığım ilgi bir pop yıldızına gösterilen türden. Babam akrabalarımı aynı anda görebileyim diye yemek düzenlemiş. Bir anda ev dolup taşıyor. Bana yeni hayatımı soruyorlar. Ben de onlarınkini öğreniyorum. Mutluluk.

Sabah akşam yüzüyorum. Hava hafif serin, annem korkuyor, ama yüzmem lazım. Çünkü biliyorum ki Amerika’ da bu denizi ben zor bulurum.

New York ve New Jersey’ de çok sayıda Türk marketi ve restoranı olduğunu, bu yüzden yeme – içme konusunda pek birşey özlemediğimi söylesem de incilerim sonradan dökülüyor. Canım patlıcan yemeği, kabaklı sac böreği ve aşure çekiyor. İki etmiyorlar.

Alya’ ya annemler baktığı için ev oyuncak ve güvenlik önlemleriyle dolu. Koltukların üzeri örtülü, şömine ve merdiven önünde barikatlar var, yere yakın konumdaki her türlü kırılabilir eşya yok edilmiş. Mütemadiyen Baby TV izliyoruz. Dans etmeyi ve gülmeyi seven bu sıcakkanlı pembemtrak bebek eve çok şey katmış. İlk defa “dünyada yeni” biriyle bu kadar çok vakit geciriyorum ve 2 haftadaki gelişimini hayretle izliyorum.

2. haftamda işimi düşünmeye başlıyorum. Acaba Danonino kampanyası nasıl sonuçlandı? Elim şirket emaillerime gidiyor, vazgeçiyorum. Saçmalamamalıyım, tatildeyim. Yemeye, içmeye, gezmeye, yüzmeye, lise arkadaşlarımla buluşmaya ve Baby TV’ ye devam. Araya sağlık taramaları, kişisel bakım ve kışlık alışverişi de sokuşturuyorum. Bu işten kar ediyorum.

Ve yine Dalaman havaalanında duygusal anlar. Annemle ve babamla sımsıkı sarılıyoruz. Onları Haziran’ da misafir edeceğim için geçici olarak veda ediyorum.

Sırada sabırsızlıkla beklediğim İstanbul günleri ve geceleri var. İstiklal’ de yürümek, Mayday’ i dinlemek, Hayal Kahvesi’ nde Mirkelam, ıslak hamburger, Nevizade, Cadde, Vapur, Tünel, eski arkadaşlar, yeni arkadaşlar,.. Sabaha kadar sokaklardayım. Bu bana aylarca gider.

New York’ ta bıraktığım eşimi özlüyorum. Dönüş bu sayede daha kolay.

Erdoğan’ ın annesinin cenaze trafiğine rağmen uçağıma yetişiyorum. Yan koltuklar boş, yatay ve konforlu bir yolculuktan sonra JFK’ de eşim karşımda. O da beni özlemiş.

Anneciğim ve Babacığım

Abiciğim ve çekirdek ailesi – Dilek ve Alya

Akrabalarım, arkadaşlarım, aile dostlarımız, İstanbul’ daki yeni ailem

ve

Biricik dostlarım Neval, Mihri, Emre

bu tatilimde yanımda olduğunuz için ve harika geçmesini sağladığınız için teşekkürler..

7 Comments

1. Ankara’ya da ugrasaydin keske seker.. Bizde seni ozledik cok cok 🙂

• Bu seferlik listeye alamadim ne yazik ki, ama bir dahakine ilk duragim Ankara kesinlikle. Ben de cok ozledim 🙁

2. Keske daha onceden soyleseydiniz Istanbul’a geleceginizi, sizin icin birseyler organize ederdik…

3. Ne NY ne NJ, Turkiye gibisi var mi ya 🙂

4. :))

5. Evropa da sizi bekler dort gozle!